Terakkililer...

Tarih: 02.03.2018

Düşlediğini yapan çocuklar…

Hayal gücü ile çizgiyi, eğitimin ve öğretimin aracı yapan Terakki, 1998’de bir çizgi film stüdyosu kurarak başladığı Klasik Animasyon Eğitimi’yle Türkiye’de bir ilki gerçekleştirdi. Bu eğitimle çocuklar; çizgi filmler yapar, bu çizgi filmlerin çoğunu mobil uygulamalara dönüştürür, öğretmenlerinin ürettiği tiyatro oyunlarını da çizgi filmlere uyarlar. Stop Motion Animasyon Atölyesi’nde kuklalar tasarlayıp canlandırır, animasyonlar oluştururlar. Yaptıkları çizgi film ve stop motion animasyonların senaryosundan çizimine, seslendirmesine kadar her aşamasını üstlenirler.

Çocuklar hayal güçlerini geliştirirken, öğretmenleri de onları çizgileri ve senaryolarıyla yakından izler ve bedensel, psikolojik ve sosyal gelişimlerini gözlemler.

Kendini ve dünyasını geliştiren, açık fikirli gençler…

1996 yılından bu yana gençler İstanbul’daki en saygın festivallerden biri olan Terakki Vakfı Gençlik Tiyatroları Festivali’nde kendilerini özgürce ifade eder.

Tarihsel mekanlar, kimlikler, dönemler ve kavramların konu edildiği, akademisyen ve uzmanların katılımıyla düzenlenen Terakki Tarih Günleri’nde; hoşgörülü olmak, eleştiri kültürüne sahip olmak, farklılıkları yaşatmak, özgürleşmek gibi değerleri tarihsel bir perspektifle ele alırlar.

Sözcüklerle Dans Şiir Festivali’nde düşüncelerini ve duygularını şiir disiplinin gereklerini yerine getirerek sözcüklere ve imgelere dönüştürürler. Yazdıkları şiirler o yıl ki festivalin kitabında yayımlanır. Ayrıca, “Yazın”, “Karakutu” gibi kendi çıkardıkları edebiyat dergilerine de yazılar yazarlar.

Almanya, Hollanda, Fransa ve İtalya ile gerçekleşen Öğrenci Değişim Programlarıyla farklı kültürleri tanır. EAQUALS sertifikalı (Evaluation & Accrediation of Quality in Language Services), CEFR’in (Common European Framework for Language Learning) esas alındığı eğitim ortamında öğrendiği yabancı dilleri yerinde konuşurlar. Dünya vatandaşlığını deneyimlerler. Türkiye’de ve dünyada ESU Public Speaking (Topluluk Önünde Konuşma) Yarışması’na katılırlar. Topluluk önünde hitap etmeyi öğrenirken, İngilizce olarak kendini ifade edebilme becerilerini geliştirirler.

Özgür ve çok yönlü yetişiyorlar

Atletizmden yüzmeye, masa tenisinden hentbola kadar dereceler elde ederler.

University of West London'ın organize ettiği müzik eğitim programı “London College of Music”in yetkili eğitim ve sınav merkezi Terakki Vakfı Yaygın Eğitim Müzik Merkezi’nde dünya standartlarında eğitim alırlar.

İlkokul çağlarında okul çalgıları grubundan lise çağlarında filarmoni orkestrasına doğru olan yolculuklarında müziği yaşarlar.

Tam donanımlı heykel ve seramik atölyelerinde sanat eserleri ortaya çıkarırlar.

Sorumluluklarını yerine getirirken, geleceği de yapılandırıyorlar

Ders ve projelerin yanı sıra “Biyoloji”, “Moleküler Biyoloji ve Tıp” gibi kulüplerden öğrenciler Doku Kültürü ve Moleküler Biyoloji Laboratuvarında projeler yürütürler.

Çevresinde sürdürülebilir enerji konusunda bilinç yaratır. Kendi tasarlayıp geliştirdiği elektrikli araçlarla 2005’ten beri her yıl Shell Eco-marathon’da kararlılıkla yarışır.

Bilim dünyasındaki deney ve gelişmeleri yakından takip eder. İsviçre’deki Avrupa Nükleer Araştırma Merkezi CERN’de bilim insanlarından bilgi edinir, sorularına birinci ağızdan cevap alırlar.

Sorunu görüp çözüm üretiyorlar

FLL (First Lego League) yarışmasında, bilim ve teknoloji alanında çalışıp robot ve düzeneklerle yılın temasına uygun sorunlar için çeşitli çözümler üretirler.

Dünyalarında değişim yaratıyorlar

Dünyadaki çeşitlilik ve farklılıkları küçük yaşta anlamaya başlarlar. Herkesin biricik olduğunu öğrenirler. Onlar için daha özgür ve adaletli bir dünya isterler. Yaptıkları Çizgi Film ve Stop Motion Animasyonlarında “çocuk hakları,” “hayvan hakları”, “çevre” ve “farklılıklara saygı” konularını ele alırlar.

İlerleyen yaşlarında uluslararası platformlarda yurt ve dünya sorunlarını paylaşırlar. MUN (Model United Nations), JMUN (Junior Model United Nations) ve GIN (Global Issues Network) konferanslarında insan haklarından politikaya, ekonomi ve sosyal güvenliğe kadar çeşitli birçok konuyu tartışırlar. Belli ülkelerin delegeleri olur, gerçeği yorumlarlar. Türkiye’de ve Nepal’de toplumsal hizmet çalışmaları yapar. Toroslarda Sosyal Sorumluluk ve Doğa Eğitimi Projesi gerçekleştirirler. Bu projeyle, öğrendikleri bilgileri yerinde uygulama ve yaşama fırsatı bulurken, doğayla uyumlanma becerilerini de geliştirirler. Doğa ve sanatın iç içeliğinin ve bunda insan faktörünün etkisinin önemini kavrarlar.

Birikimlerini paylaşıyorlar

Genç kimyacılar, Terakki Birikimini Paylaşıyor programı içinde yer alan Terakki Laboratuvar Kardeşliği Projesiyle yeterli laboratuvar donanımına sahip olmayan çevre okullardan öğrencilerle laboratuvarlarını ve deneyimlerini paylaşır. Birlikte deneyler yaparlar.

Terakki Birikimini Paylaşıyor; TERAKKİ’nin 1877’den beri oluşturduğu birikim, kültürel zenginlik, ilke ve aydınlığını gelecek kuşaklara taşımayı hedefleyen bir destek programıdır. Bu programla; bilim, kültür ve sanat alanlarında eğitim dünyasını ve çevresini katkılarıyla zenginleştirme sorumluluğunu yerine getirir.

SİZİ BİZ ARAYALIM

SİZİ BİZ ARAYALIM

Çocuğunuzu kaydettirmeyi düşündüğünüz okul aşağıdakilerden hangisidir?

Anaokulu
İlkokul
Ortaokul
Lise
Lütfen formu göndermeden önce "Lise ön bilgilendirme" yazımızı okuyunuz.

Kaydettirmeyi düşündüğünüz okul yerleşkesi hangisidir?

Levent
Tepeören

Kaydettirmeyi düşündüğünüz sınıf hangisidir?

Terakki Vakfı ve Okullarından gönderilen her türlü haber, bilgi ve tanıtım içeriklerinden bu forma yazdığım elektronik ileti adreslerim aracılığıyla haberdar olmak istiyorum.
// sizi arayalım