Tarih Vakfının Bu Yılki Projesinin İlk Öğrenci Atölyesi Terakki’de Gerçekleşti

Tarih: 18.01.2019

Tarih Vakfının bu seneki “Toplumsal Tarihe Bireylerin Yaşamlarından Bakmak: Tarihi Eleştirel Olarak Anlama ve Yazmada Yaşam Yazınının Önemi” konulu projesinin ilk öğrenci atölyesi Tepeören Yerleşkemizde 13 Ocak Pazar günü gerçekleşti.

Atölyede Özel Alman Lisesi, Ulus Özel Musevi Ortaokulu ve Lisesi, İELEV Özel 125.Yıl Ortaokulu, Özel ENKA Ortaokulu ve Lisesi, FMV Özel Ispartakule Işık Ortaokulu, FMV Işık Ortaokulu Nişantaşı Kampüsü, Özel ALEV Ortaokulu ve Lisesi, ALKEV Özel Anadolu Lisesi, Özel Getronagan Ermeni Lisesi, ODTÜ Geliştirme Vakfı Özel Lisesi, Terakki Vakfı Okullarından öğrenci ve öğretmenler yer aldı.

Atölye, Prof. Dr. Ayhan Kaya’nın konuşmasıyla başladı. Kaya, konuşmasında kültürlerin oluşumunda göçün etkisi üzerinde dururken düşüncelerini rap müzik yapan kişilerin ortak noktalarının göç etmiş insanlardan oluştuğunu örnekleyerek somutlaştırdı. Kaya’nın konuşmasından sonra lise ve ortaokul öğrencileri, düzeylerine uygun hazırlanmış atölyelere katılmak amacıyla kendileri için hazırlanan atölye alanlarına geçiş yaptılar. Ortaokulda da lisede de aynı başlıklarla üç atölye gerçekleşti. Ortaokulda  “Yaşam Yazını I” atölyesini Türkçe öğretmenlerimiz Yeşim Er Özcan ve Burçin Türkoğlu Dereli, “Yaşam Yazını II” atölyesini daha önce Sosyal Bilimler ve Felsefe Bölüm Başkanlığı yapan ve şu anda Tepeören Yerleşkemizde Anaokulu, İlkokul ve Ortaokul Müdürlüğü görevini yürüten Fırat Güllü,“Yaşam Yazını III” atölyesini ise Sosyal Bilgiler Öğretmenimiz Nalan Balcı gerçekleştirdi. Lisede bu üç atölyenin yürütücülüğünü Proje Danışmanı Erol Köroğlu ve Proje Koordinatörü Zeynep Adıgüzel üstlendi.

 “Yaşam Yazını I” atölyesinde yaşam yazınlarından olan biyografi, otobiyografi, anı ve günlük türleri üzerinde duruldu. “Yaşam Yazını II” atölyesinde insanların yaşamlarını niçin yazdıkları sorgulanırken tarihi anlamda yaşam yazınlarının yerine de vurgu yapıldı. “Yaşam Yazını III” atölyesinde ise aynı tarihsel olayın farklı yazı türleriyle yazılmış örnekler öğrencilerle paylaşılarak metinlerin nesnelliği ve inandırıcılığı sorgulandı. Tarihi anlamada bu tarz metinlere nasıl yaklaşılması gerektiği tartışıldı.

Gün sonunda konferans salonunda ortaokul ve lise gözlemci öğrencileri günün kısa bir değerlendirmesini paylaştılar. Program, bir sonraki atölye için yapılacak hazırlıklar paylaşıldıktan sonra sona erdi. 

Terakkili öğrencilerin kaleme aldığı atölyelerle ilgili ayrıntıları buradan okuyabilir, o günden fotoğrafları görebilirsiniz. 

SİZİ BİZ ARAYALIM

SİZİ BİZ ARAYALIM

Çocuğunuzu kaydettirmeyi düşündüğünüz okul aşağıdakilerden hangisidir?

Anaokulu
İlkokul
Ortaokul
Lise
Lütfen formu göndermeden önce "Lise ön bilgilendirme" yazımızı okuyunuz.

Kaydettirmeyi düşündüğünüz okul yerleşkesi hangisidir?

Levent
Tepeören

Kaydettirmeyi düşündüğünüz sınıf hangisidir?

Terakki Vakfı ve Okullarından gönderilen her türlü haber, bilgi ve tanıtım içeriklerinden bu forma yazdığım elektronik ileti adreslerim aracılığıyla haberdar olmak istiyorum.
// sizi arayalım