E-Bülten Üyeliği

Terakki Vakfı ve Okullarından gönderilen her türlü haber, bilgi ve tanıtım içeriklerinden bu forma yazdığım elektronik ileti adreslerim aracılığıyla haberdar olmak istiyorum.
KAPAT

Projeler

Öğretmenlerimizin liderliğinde gerçekleştirilen sosyal sorumluluk projelerimiz ile öğrencilerimizin çevre, sağlık, eğitim gibi konularda toplumsal duyarlılıklarının artırılması hedeflenir.

Terakki Laboratuvar Kardeşliği Projesi

Kimya Bölümü tarafından 2011 Uluslararası Kimya Yılı etkinlikleri kapsamında hayata geçirilen "Terakki Laboratuvar Kardeşliği Projesi" 4. yılını geride bıraktı. Misafir okul sayısını artmasıyla her yıl daha fazla öğrenciye ulaşan sosyal sorumluluk projesi ile Kimya Bölümü bu yıl yine kapılarını laboratuvar koşulları yetersiz okullardan gelen öğrencilere açtı. Bu yıl 10, 17 ve 24 Mayıs 2014 tarihlerinde yapılan etkinliklere toplam 7 okuldan gelen misafir öğrenciler ve okulumuzun gönüllü öğrencileri ile birlikte toplam 151 öğrenci katıldı.

"Cook For Good" Sosyal Sorumluluk Projemiz

10 IB-T ve 10 IB-F öğrencilerimiz, Uluslararası Diploma Programı'nın (The International Baccalaureate Diploma Programme) Yaratıcılık, Etkinlik, Toplum Hizmeti (Creativity, Action, Service-CAS) çalışmaları kapsamında 2013-2014 Öğretim Yılı'nın ikinci döneminde "Cook for Good" isimli bir proje gerçekleştirdi.

Yaptıkları yemeklerin satışını lisemizde gerçekleştirdikten sonra topladıkları parayı Tuzla Rotary Bölge Vakfı İşitme Engelliler Ortaokulu'na bağışlayarak, oradaki öğrencilerin eğitimlerine katkıda bulunan öğrencilerimiz, 10 Haziran Salı günü Tuzla Rotary Bölge Vakfı İşitme Engelliler Ortaokulu'nu ziyaret ettiler.

Öğrencilerimiz, Tuzla Rotary Bölge Vakfı İşitme Engelliler Ortaokulu öğrencileri ve öğretmenleriyle birlikte okulun sınıflarını gezdikten sonra çeşitli etkinliklere katıldılar.

Tuzla Rotary Bölge Vakfı İşitme Engelliler Ortaokulu ile gerçekleştirilen sosyal sorumluluk projelerimizin önümüzdeki yıllarda da devam etmesi planlanıyor.

Remembering World War I (Birinci Dünya Savaşı Anma Günü) E-Twinning Projesi

"Remembering World War-I" e-twinning projesi kapsamında 5 ülkeden çeşitli okullar bir araya geldiler. Okulumuzun da dahil olduğu projede gönüllü öğrencilerimiz tarih öğretmenleri ile birlikte çalışarak Birinci Dünya Savaşı'nın 100. yılını farklı bakış açılarıyla değerlendirme şansını yakaladılar. Proje kapsamında öğrenciler savaş döneminde yazılmış mektupları, şarkıları, şiirleri paylaştılar, o dönemi anlatan posterler hazırladılar. Savaş karşıtı düşüncelerini ve savaşın ülkelerindeki etkilerini paylaştılar. Projeye katılan Fransa'nın Lycée Gustave Flaubert okulu öğrencileri ile öğrencilerimizin yaptıkları ortak çalışmaları paylaşmaları için 9 Mayıs 2014 tarihinde Bilişim Teknolojileri Bölümü'nün de desteği ile bir video konferans gerçekleştirildi. Bu projenin 2014-2015 öğretim yılında da devam etmesi planlanıyor.

Team Terakki 10. kez Shell Eco-Marathon pistinde

Enerji tüketiminin artması, küresel iklim değişikliğinin daha belirgin hale gelmesi ile son yıllarda daha da önemli bir kavram haline gelen sürdürülebilir enerji ve enerjinin daha verimli kullanımı konularında bilinç yaratmak amacıyla dünya enerji devlerinden Shell tarafından düzenlenen Shell Eco-marathon yarışmasının 30.'su Hollanda'nın Rotterdam şehrindeki Ahoy şehiriçi pistinde 12-18 Mayıs 2014 tarihleri arasında gerçekleştirildi.

Shell Eco-marathon Europe 2014 yarışmasına okulumuzun alternatif enerji yarış takımı Team TERAKKİ 10. kez katıldı. Yarışmaya 27 ülkeden 198 üniversite ve lise takımı, 3,000'den fazla öğrenci katıldı. Ülkemizden ise 16 takım yarışmaya katıldı.

Team Terakki olarak Shell Eco-marathon Europe 2014'e "Urban Concept / Şehir Konsepti" kategorisinde "Battery Electric" dalında "Terakki Urban Electric 2014" adını verdiğimiz aracımız ile katıldık.

Rotterdam-Ahoy pistinde yarışa katılan Team TERAKKİ öğrenci ve öğretmenleri:

  1. Nasuh Ege Açıkgöz (10 IB-F) - Takım Kaptanı
  2. Defne Cezayirli (11 A) - İletişim / Teknik / Güvenlik
  3. Atahan Arslantaş (10 C) - I. Pilot / Elektrik-Elektronik
  4. Kenan Demirtaş (10 D) – II. Pilot / Teknik / Mekanik
  5. Halil İbrahim Gökal – Teknik / Mekanik / Güvenlik
  6. Ziya Bahtiyar (Fen Projeleri Koordinatörü) - Takım Lideri
  7. Ahmet Astepe (Fizik Öğretmeni) - Danışman Öğretmen

Genelde ülkemizden katılan tek lise olarak üniversite takımlarıyla birlikte 2005 yılından beri her yıl hiç ara vermeden Shell Eco yarışmasına katılan Team TERAKKİ, ülkemizi en çok temsil eden takım unvanına sahip.

Team TERAKKİ, 2004 yılında Fen Projeleri Koordinatörü Nurettin Yaman liderliğinde kurulduktan sonra kendi tasarlayıp imal ettiği prototip kategorisi ilk aracı ile 2005 yılında Fransa'nın Nogaro pistinde 1 litre yakıt ile 89 km'lik bir skor elde etti. Ertesi yıl üstü tamamen kapalı, hava sürtünme katsayısı daha düşük, daha aerodinamik yeni bir araç ile katılan takım, skorunu üç katına çıkarıp 1 litre yakıt ile 287 km'lik bir skor elde etti.

Team TERAKKİ, 2007 yılından itibaren 3. aracı ile yarışmaya devam etti. Fransa'nın Nogaro ve daha sonra Almanya'nın EuroSpeedway Lausitz pistinde 1 litre ile 492 km'lik bir skora ulaştı. Benzin ve etanol ile çalışan araç elektrikliye çevrilip 2012 yılında kullanıma giren şimdiki pist olan Hollanda'nın Rotterdam şehrindeki Ahoy şehiriçi pistinde 1 kW saat ile 103 km'lik bir skor elde etti (1 litre yakıt karşılığı 900 km'den fazla).

8 yıl prototip kategorisi araçlarda yarışan Team TERAKKİ, yarışın diğer ana kategorisi olan ve daha büyük araçların yarıştığı "Urban Concept / Şehir Konsepti" kategorisine geçti. Yine kendi tasarlayıp imal ettiği elektrikli "Terakki Urban Electric" aracı ile 2013 yılından itibaren yarışmaya devam eden takımın aracı küçük bir elektrikli otomobil boyutlarında ve bir otomobilin içerdiği donanımların çoğuna sahip. Prototip aracına göre 3 kat daha ağır ve çok daha büyük olan elektrikli araç 1 kW saat ile 35 km yol alabiliyor. Bu da 1 litre benzin ile 300 km'den fazla yol almak anlamına geliyor.

STIMUN

Terakki Vakfı Okulları bünyesinde çalışmalarına aktif olarak 2008 yılında başlayan kulübümüz STIMUN (Şişli Terakki Model United Nations) her yıl giderek artan katılımcı sayısı ile çalışmalarını yürütmektedir. Beş öğrenci ile başlayan çalışmalarımız bugün yaklaşık 60 öğrenci ile devam etmektedir. 2008 yılından bugüne kadar yurtiçi ve yurtdışında toplam 20 konferansta 257 öğrenci ile yer alarak okulumuzu başarı ile temsil ettik.

MUN, uluslararası bir platformda çeşitli komitelerin aynı anda gerçekleştirdiği oturumlarda, her biri farklı ülkeleri temsil eden öğrenci delegelerinin, seçilen gündem maddelerini Birleşmiş Milletler Meclis kurallarına ve formatına göre tartıştığı bir ortamdır. Öğrenci delegeler önceden hazırlamış oldukları yasa tasarı taslaklarını önce komitelerinden sonra Genel Kurul'dan geçirmeye ve yasalaştırmaya çalışırlar. Genelde üç ila beş gün süren bu süreçte öğrencilerimiz araştırma, değerlendirme, sorun tanımlama, çözüm üretebilme, yaratıcı düşünme, etkin yazı ve sözlü ifade dili kullanabilme, toplum önünde konuşma yapabilme gibi birçok akademik ve sosyal beceriyi aynı anda geliştirebilmektedirler. Öğrencilerimiz bu kazanımlarını tüm dünyadan gelen öğrenciler ile paylaşarak unutulmaz deneyimler elde etmektedirler.

MUN Kulübü'nde aktif rol alan öğrencilerimiz dünya meselelerine daha yakından bakarak ve bu meselelere çözüm üreterek farkındalıklarını geliştirme ve özgüvenlerini artırma şansı bulurlar. Ayrıca, MUN Kulübünü, lise hayatları süresince aldıkları akademik ve sosyal farkındalık projeleri olarak göstererek özellikle yurtdışında üniversite tercihi yaparken bu üniversitelerin dikkatini çekebilmekte ve bu üniversitelere girebilme şanslarını artırmaktadırlar.

Buluş Şenliği

NASA JPL mühendisleri tarafından her yıl düzenlenen Invention Challenge yarışmasının ABD dışındaki tek yarışması Buluş Şenliği – Invention Challenge İstanbul 2013, 7 Aralık'ta İstanbul Bilgi Üniversitesi Santralistanbul Yerleşkesi'nde gerçekleştirildi.

Standart bir golf topunu hedefe verilen kurallar içinde en kısa sürede sokmaya yönelik "Hedefe Tek Atış" teması taşıyan yarışmaya fen lisesi öğrencilerimizden oluşan takımımız, yaptıkları düzenekle katıldılar.


Nepal Sosyal Sorumluluk Projesi

Nepal Sosyal Sorumluluk Projesi'nin ikincisini 26 Ocak-7 Şubat tarihleri arasında gerçekleştirdik. Proje kapsamında öğrencilerimiz Nepal'in Katmandu, Bandipur ve Pokhara şehirlerinde gerçekleştirdikleri çalışmalarda benzersiz deneyimler edindiler.

Özellikle Bandipur'da Deruali İlköğretim Okulu'nda yaptıkları çalışmalar, gerek kendileri, gerekse, birlikte çalıştıkları öğrenciler açısından benzersizdi. Okula her gün yaklaşık iki saat yürüyerek ulaştılar, sınıf duvarlarını boyadılar, küçük kardeşlerine İngilizce, matematik, resim dersleri verdiler. Onlarla oyunlar oynadılar. Yemeklerinin hazırlanmasına yardım ettiler, hatta elleriyle yemek yedirdiler, bulaşıklarını yıkadılar. Yoruldular, ama ertesi gün aynı şevkle devam ettiler.

Farklı kültürlerin, farklı yaşam tarzlarının insan hayatı üzerinde yarattığı farklılığı yerinde görerek öğrendiler. Sorunların dünyanın her köşesinde ortak olduğunu fark ettiler.

FLL - FIRST LEGO League

Çocuk ve gençlere yönelik dünyanın en büyük teknoloji ve sosyal içerikli küresel yarışmalardan biri olan ve 60'dan fazla ülkeden düzenlenen FIRST LEGO League'in (FLL) Türkiye ayağı Bilim Kahramanları Buluşuyor Türkiye Turnuvası'nın bu yıl 10.'su düzenlendi. Bu sezonun teması doğal afetlerin konu edildiği "Doğanın Gücü" idi.

FLL (First Lego League) FIRST (Foundation For Inspiration and Recognition of Science and Technology) ve LEGO® firmasının ortaklığından doğmuş, çocuklar için oluşturulmuş uluslararası bir programdır. FLL Turnuvaları, çocuklara bilim ve teknolojiyi eğlenerek öğrenebileceklerini gösterir, takım çalışması becerilerini geliştirir, yaratıcılıklarını geliştirir, teknolojiye yakınlaştırır, dünyanın gündeminde olan önemli olaylarla ilgili bilgi edinmelerini sağlar, evrensel sunum metotlarını uygulatarak bilgi ve zamanı doğru kullanmalarını sağlar ve uluslararası yarışma deneyimi kazandırır.

Her yıl farklı bir temayı işleyen FLL'nin 2014 teması 'Doğanın Afetler'di. Okulumuz "Disaster" takımı İstanbul Turnuvalarında "En iyi Robot Tasarımı Ödülü" ve Türkiye Turnuvalarında "En İyi Programlama Ödülü" aldı. "Disaster" takımı, proje çalışması olarak sel felaketini inceledi. Yapılan araştırmalarda, son yıllarda yaşanılan iklim değişikliklerine bağlı olarak sel felaketleri yaşanacağı öğrenildi. Bir ayda yağması gereken yağmurun bir günde bile yağabileceği tespiti üzerine selin yaratacağı felaketi en aza indirmek için "Sele Dayanıklı Ev" tasarlandı.

"Makıng Experıments-Learnıng Dıfferent Cultures" E-Twınnıng Projesi

"Making Experiments-Learning Different Cultures" adlı kimya içerikli e-twinning projemiz için 13-16 Mart 2014 tarihlerinde Music School of Komotini-Yunanistan'dan 2 öğretmen ve 14 lise öğrencisi okulumuzu ve İstanbul'u ziyarete geldi. Kimya Bölümü'nün önderliğinde gerçekleşen projede okul içi aktivitelerinde katılımcı öğrenciler, kimya ve fizik laboratuvarlarında öğretmenlerinin gözetiminde bir çok ilgi çekici deneyler yaptılar. Konuk okulun öğrencileri enstrümanlar eşliğinde Türk ve Yunan parçalarını çalarak mini bir konser verdiler ve son olarak spor salonunda çeşitli aktiviteler yaptılar. Misafirlerimiz okul dışında da öğretmen ve öğrencilerimizin eşliğinde İstanbul'un tarihi ve turistik yerlerini gezdiler. Farklı bölümlerimizin de katkılarıyla Music School of Komotini ile önümüzdeki yıllarda da ortak kimya projelerimiz devam edecektir.

TÜBİTAK Proje Yarışması

45. TÜBİTAK Ortaöğretim Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması'nda Avrupa Bölgesi Finali'ne kalan Kimya ve Matematik projelerimiz ile 17-20 Mart 2014 tarihleri arasında İstanbul Teknik Üniversitesi Ayazağa Kampüsü'ndeki Bölge Sergisine katıldık.

Kimya dalında Fen 10 sınıfından öğrencilerimiz Meltem Bağdagül Korkmaz ve Yağmur Eda Bakırtaş'ın öğretmenleri Birol Atalay Binici danışmanlığında hazırladıkları "Doğal Antioksidan Üzüm Çekirdeği Ekstratının Ayçiçeği Kızartma Yağının Oksidasyon Yoluyla Bozunmasını Önleme Potansiyeli" adlı proje ile bölge finallerine kaldılar.

Matematik dalında 11 A sınıfından öğrencilerimiz Damla Ayaz ve İlkem Meriç Becan'ın öğretmenleri Nurettin Zafer Erdoğmuş danışmanlığında hazırladıkları "İkinci Dereceden Denklemlerin Köklerinin Geometrik Yöntemle Bulunması" adlı projesi bölge finallerine kaldı.

Bölge Finalinin sonuçları 20 Mart 2014'te yapılan ödül töreninde açıklandı. Kimya dalında 68 proje başvurusu arasında finale kalan 12 proje arasında öğrencilerimizin projesi Avrupa Bölge 3.'sü oldu.

Global Issues Network

Global Issues Network (Küresel Sorunlar Konferansı) dünyayı daha iyi bir yer yapmak isteyen lise çağındaki genç beyinlerin her yıl çeşitli okul ve ülkelerde yapılan konferanslarla bir araya gelmelerini sağlar. Bu konferanslara katılan okullar konferans konusu hakkında sunumlar yapar, diğer okulların sunumları izler; paylaşılacak bir fikri, anlatılacak bir hikayesi ve iyiye doğru değişim için çağrısı olan ana konuşmacılar ile tanışıp onları dinleme fırsatını yakalar. (Her yıl çeşitli ülkelerde yapılan bu organizasyon ile ilgili detaylı bilgiye http://www.global-issues-network.org/ adresinden ulaşabilirsiniz.)

Bu yıl Lüksemburg'ta dokuzuncu kez yapılan bu konferansı International School of Luxembourg düzenledi. 20-22 Mart 2014 tarihlerinde, Chambre de Commerce – Lüksemburg Ticaret Odası'nın ev sahipliğini yaptığı bu organizasyona, biz de GIN Kulübü olarak katıldık. Farklı ülkelerden 500 civarı lise öğrencisinin oluşturduğu diğer gruplar arasında, öğrencilerimiz gerek İngilizce seviyeleri gerekse yüksek farkındalıkları ve sunum yetenekleri ile okulumuzu büyük bir başarıyla temsil ettiler. Medyada homofobik zorbalık konusunda dinleyenlerin konu hakkındaki bilgi ve farkındalıklarını arttırmayı amaçlayan sunumları, diğer katılımcılar tarafından büyük bir ilgi ile izlendi. Öğrencilerimiz sunumlarında medyanın yanlı yayınları, LGBT haklarının dünya ve ülkemizdeki durumu hakkında bilgi verdikten sonra iyileştirilmesi gereken bu durum için neler yapılabileceğini tartıştı, çeşitli çözüm önerileri sundu. Sunumlarını kendi çevrelerinde başlatacakları çalışmalarını ve projelerini paylaşarak sonlandıran öğrencilerimiz, dinleyenlere fikir ve ilham vererek, herkesi taşın altına ellerini koymaya davet etti.

Doku Kültürü Gen Polimorfizm Projesi

Bu sene başından beri gönüllü sporcu öğrencilerimizle yürütülen ACE ve ACTN3 gen polimorfizm projesi doku kültürü laboratuvarını kullanarak sürdürülen bir projedir. Proje gereğince 4 Nisan Cuma tarihinde Üsküdar Üniversitesinden Yard. Doç. Korkut ULUCAN'ın desteğiyle, okulumuzun spor takımındaki gönüllü öğrencilerden DNA izole etmek amacıyla tükürük örnekleri alındı. Bu yıl içinde DNA izolasyonları yapılarak ACE ve ACTN3 gen polimorfizmlerinin sportif aktiviteler (sıçrama gibi) üzerine etkisi araştırılacaktır. Okulumuzdaki "doku kültürü" laboratuvarı ülkemizde bulunan ortaöğretim kurumlarındaki tek örnektir.

SİZİ BİZ ARAYALIM

SİZİ BİZ ARAYALIM

Çocuğunuzu kaydettirmeyi düşündüğünüz okul aşağıdakilerden hangisidir?

Anaokulu
İlkokul
Ortaokul
Lise

Kaydettirmeyi düşündüğünüz okul yerleşkesi hangisidir?

Levent
Tepeören

Kaydettirmeyi düşündüğünüz sınıf hangisidir?

Terakki Vakfı ve Okullarından gönderilen her türlü haber, bilgi ve tanıtım içeriklerinden bu forma yazdığım elektronik ileti adreslerim aracılığıyla haberdar olmak istiyorum.