E-Bülten Üyeliği

Terakki Vakfı ve Okullarından gönderilen her türlü haber, bilgi ve tanıtım içeriklerinden bu forma yazdığım elektronik ileti adreslerim aracılığıyla haberdar olmak istiyorum.
KAPAT

İstanbul’daki Suriyeli Öğrenciler Terakki Okulları ile Köprü Kuruyor

LEVENT

Terakkili gençler, 11 Haziran Cumartesi günü Arnavutköy Geçici Öğretim Merkezi ve Beşyüzevler Geçici Öğretim Merkezi’nden 85 Suriyeli öğrenciyle “İstanbul’daki Suriyeli Öğrenciler Terakki Okulları ile Köprü Kuruyor” projesi kapsamında Levent Yerleşkemizde buluştu. Birlikte bez torba boyadılar, seramik çamurundan objeler yarattılar, oyunlar oynadılar, tiyatro gösterisi izlediler.

Terakki’nin Karitas Vakfı’yla (Kardeşlik ve İnsanlık Toplum için Aslolandır) ortaklaşa gerçekleştirdiği “İstanbul’daki Suriyeli Öğrenciler Terakki Okulları ile Köprü Kuruyor” projesi, “Savaş ve Göç” temalı 18. Terakki Tarih Günleri’nin bir devamı olma niteliği taşıyor.

Lise Sosyal Bilimler ve Felsefe Bölümümüzün bu yıl günlere yayarak her iki yerleşkemizde gerçekleştirdiği 18. Terakki Tarih Günleri’nde öğrencilerimiz ve katılımcı okullardan öğrenciler, “savaş ve göç” konusunu alanında uzman konuklarımızla çeşitli atölye, sunum ve söyleşilerimizde derinlemesine ele aldılar. Türkiye’deki göç olgusunun tarihsel bir analizini gerçekleştirdiler. Sistemsiz, esnek ve geçici düzenlemelerin yerine daha sistemli ve uluslararası geçerliliği olan, insan hak ve özgürlüklerine saygılı bir göç ve göçmen politikasının oluşturulması için neler yapılması gerektiğine dair çözüm önerilerini tartıştılar. Beraberinde, siyasi, sosyal ve ekonomik sorunlara yönelik farkındalık yaratmada sanatın ve sanatçıların oynadığı büyük rolü gördüler.

CNN Türk muhabiri Göksel Göksu “Savaşta kadınlar ve çocuklar”, Bilgi Üniversitesi Göç Çalışmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi Projeler Yöneticisi Neşe Erdilek “Türkiye dünden bugüne göç ve göçmenler”, İnsan kaynağını geliştirme Vakfı çalışanı Sema Merve İş “Türkiye’de göçmenlere yönelik sosyal dayanışma faaliyetleri”, Televizyon gazetecisi-yazar Mete Çubukçu “Muhabir gözüyle savaş ve göç” başlıklı söyleşileriyle konuğumuzdu. Bir diğer konuğumuz çağdaş sanatçı Neriman Polat ise sanat atölyesinde sanatın toplumsal yaşama nasıl müdahil olacağı üzerine bir tartışma yürüttü ve öğrencilerle göçü simgeleyen işler yaptı. Ayrıca, “İstanbul’da Mülteci Olmak” başlıklı bir fotoğraf yarışması da gerçekleşti.

Ardından öğretmenlerimiz, bu konuyu genişletti ve Karitas Vakfı’yla “İstanbul’daki Suriyeli Öğrenciler Terakki Okulları ile Köprü Kuruyor” projesini başlattı. Bu proje çerçevesinde Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisimiz, işbirliği ve takım ruhu gerektiren oyunlar; Görsel Sanatlar Bölümümüz ise seramik ve bez çanta boyama etkinlikleri düzenledi.

İlk olarak, Ortaokul ve Lise Öğrenci Birliklerimiz hazırladıkları “Onlarla beraber geçireceğin bir gün sana çok şey katacaktır.” başlıklı posterleriyle arkadaşlarının bu projede yer alması için çağrıda bulundular.

Ardından, Suriyeli öğrencileri okullarında misafir etmek için gereken tüm ihtiyaçları karşıladılar. Hazırlık öğrencilerimiz, “Biz de bu işin içinde olmak istiyoruz.” dedi ve projede yer alan gönüllü arkadaşlarının arasına katıldılar.

Suriyeli öğrenciler, önce öğrencilerimizle birlikte bahçemizde oyunlar oynayıp sanat atölyemizde seramik çalışmaları yaptılar, bez çanta boyadılar. Yemek zamanı geldiğinde yemekhane şirketimiz Terakki Catering’in misafirlerimizin içinde yer aldıkları gruplara göre farklı renklerde hazırladıkları yemek torbaları ise herkes için etkileyici bir sürpriz oldu.

Yemeğin ardından, Ortaokul Tiyatro Kulübümüz “Gülme Salgını” adlı tiyatro oyununu o günün özel bir gün olduğunun bilinciyle, oyuna çeşitli doğaçlamalar da ekleyerek Terakki Vakfı Kültür Merkezi K2’de Suriyeli misafirlere heyecanla gösterilerini sergilediler. Suriyeli öğrenciler, Arapçaya çevrilmiş oyunun özetini önceden okuyarak gösteriye hazırlanmış olarak geldi. Gösteri sırasında belli aralıklarla yapılan sesli çeviri eşliğinde kahkahalarla ve alkışlarla oyunu izlediler. Gösteri sona erdiğinde, oyundaki replikleri tekrarlayıp o sahneleri yeniden yaşadılar, oyun hakkında sohbet ettiler. 

Günün sonunda tüm öğrenciler, beraber yaptıkları ürünleri birbirlerine hediye ederek vedalaştılar. Bir Suriyeli öğrenci duygularını “Hayatımın en güzel günüydü.” diye ifade ederken, öğrencilerimiz “Bir daha ne zaman buluşuyoruz? Devam edeceğiz değil mi?” diyerek böyle bir projede yer almaktan duyduğu heyecanı paylaştı. Suriyeli misafirlerimiz servislerine binmeden önce, Terakkili öğrencilerle birbirlerine sımsıkı sarılıp veda ettiler.

Lise öğrencimiz Özge Yilgur (Fen 10), proje hakkındaki yorumunu “Ülkemizde yaşayan Suriyeli çocukların kendilerini yabancı hissetmemeleri gerektiği ve burada istenmedikleri düşüncesinden uzaklaşmaları için bu aktivitelerin etkili olduğunu düşünüyorum.” sözleriyle dile getirdi. Görsel sanatlar öğretmenimiz Zeynep Baransel ise etkinlikler sırasında resim yeteneğinden etkilendiği Suriyeli bir öğrencinin hayalinden bahsetti: “Öğrencilerden biri resim alanında belirgin bir şekilde yetenekliydi, biz öğretmenler bunu vurguladık ve tercüman yardımıyla büyüdüğünde hangi mesleği seçmek istediğini sorduk. Resim eğitimi almak ve ressam olmak istediğini söyledi. Bu kadar yetenekli bir öğrencinin hayalinin gerçekleşmesinin şu anki koşullar altında çok zor olduğunu düşündüğümden bu diyalog beni çok etkiledi.”

Suriyeli misafir öğrencilerimizle Terakkililer, dil problemine rağmen yoğun duygu akışı içinde yaptıkları çeşitli aktivitelerle heyecan dolu sıradışı bir gün geçirerek yakınlaştılar.

SİZİ BİZ ARAYALIM

SİZİ BİZ ARAYALIM

Çocuğunuzu kaydettirmeyi düşündüğünüz okul aşağıdakilerden hangisidir?

Anaokulu
İlkokul
Ortaokul
Lise

Kaydettirmeyi düşündüğünüz okul yerleşkesi hangisidir?

Levent
Tepeören

Kaydettirmeyi düşündüğünüz sınıf hangisidir?

Terakki Vakfı ve Okullarından gönderilen her türlü haber, bilgi ve tanıtım içeriklerinden bu forma yazdığım elektronik ileti adreslerim aracılığıyla haberdar olmak istiyorum.