E-Bülten Üyeliği

Terakki Vakfı ve Okullarından gönderilen her türlü haber, bilgi ve tanıtım içeriklerinden bu forma yazdığım elektronik ileti adreslerim aracılığıyla haberdar olmak istiyorum.
KAPAT

21. Sonbahar Öğretmenler Sempozyumu’nda Terakkililer

Terakkili öğretmenler, 14 Ekim Cumartesi günü düzenlenen 21. Sonbahar Öğretmenler Sempozyumu’nda çeşitli okullardan gelen öğretmenlere sunum yaptı.

Özel Üsküdar Amerikan Lisesi ev sahipliğinde gerçekleşen sempozyuma Levent Yerleşkemizden; İngilizce Öğretmenimiz Serap Kaptan “Can You See What I am Saying? Using gestures in ESL Classes”; Türkçe Koordinatörümüz Gülsemin Ergün Kucba ile Sınıf Öğretmenimiz Fatih Debbağ “Küçük Kara Balık’la Eleştirel Okuma ve Düşünme Atölyesi”; Matematik Öğretmenimiz Şadan Efe Durak, Fen ve Teknoloji Öğretmenlerimiz Serkan Aytaç ve Hülya Yeşilyurt “Ortaokul Seviyesinde STEM Örnekleri Paylaşımı; Fen ve Teknoloji Bölüm Başkanımız Bahar Kalkanoğlu ile Fen ve Teknoloji Öğretmenimiz Nalan Yıldırım “8.Sınıflar ile Kimya Endüstrisi Konusunda Yapılan Ders Tasarımları” ve Coğrafya Öğretmenlerimiz Fahriye Ertınaz ile İkbal Gökdeniz “Lise TEMA Çevre Eğitim Programı” sunumlarıyla katıldı.

Kaptan; yabancı dili yeni öğrenmeye başlayan erken çocukluk dönemindeki öğrencilerin, İngilizce dersinde  beden dili, jest ve mimiklerini kullanarak iletişim kurmaya çalışırken neler hissettiklerini anlamaya çalıştıkları “Can You See What I am Saying? Using gestures in ESL Classes” adlı bir atölye çalışması yaptı.

Küçük Kara Balık’la Eleştirel Okuma ve Düşünme Atölyesi’nde Kucba ve Debbağ, katılımcılarla birlikte kurmaca metinleri okuma ve anlama çalışması, yönlendirilmiş okuma ve dinleme, sokratik sorgulama gibi eleştirel düşünme yöntem ve teknikleriyle “merak” kavramını inceledi.

“Ortaokul Seviyesinde STEM Örnekleri Paylaşımıile öğretmenlerimiz, 6 ve 7. sınıf seviyelerinde uygulanan çalışmaların süreç ve sonuçlarını aktardı. Bu STEM çalışmalarında 6.sınıf öğrencilerimiz, matematik ve fen bilimleri dersinde ses kirliliği problemi için yalıtım çözümleri buldu. 7. sınıf öğrencilerimiz ise farklı enerji dönüşümü stratejileri kullanarak hareket edebilen bir araç tasarlayıp aracın hareketi sonucu elde edilen verileri matematiksel olarak analiz etti.

Yıldırım ve Kalkanoğlu, “8.Sınıflar ile Kimya Endüstrisi Konusunda Yapılan Ders Tasarımları” sunumunda 8. sınıf Fen programında yer alan “Maddenin Yapısı ve Özellikleri” ünitesi kapsamındaki “Kimya Endüstrisi” konusunda sorgulamaya dayalı öğrenme çalışmalarıyla hazırlanan ders tasarımlarını paylaştı.

Ertınaz ve Gökdeniz’in sunumu, geçtiğimiz yıl TEMA Vakfının gerçekleştirdiği “Lise TEMA Çevre Eğitim Programı” bünyesinde Çevre Kulübü öğrencilerimizle birlikte yürüttükleri çalışma üzerineydi. Gençlerde ekolojik okur yazarlık becerilerini desteklemek doğrultusunda geliştirilmiş olan bu eğitim programı, “Sürdürülebilir Yaşam” vurgusuyla gençlerimizin insan faaliyetleri ve doğa etkileşiminin farkına varması ve doğaya dost bir tutum edinebilmeleri için bir dizi etkinlik içeriyor.

SİZİ BİZ ARAYALIM

SİZİ BİZ ARAYALIM

Çocuğunuzu kaydettirmeyi düşündüğünüz okul aşağıdakilerden hangisidir?

Anaokulu
İlkokul
Ortaokul
Lise

Kaydettirmeyi düşündüğünüz okul yerleşkesi hangisidir?

Levent
Tepeören

Kaydettirmeyi düşündüğünüz sınıf hangisidir?

Terakki Vakfı ve Okullarından gönderilen her türlü haber, bilgi ve tanıtım içeriklerinden bu forma yazdığım elektronik ileti adreslerim aracılığıyla haberdar olmak istiyorum.